Valheim Wikia
Advertisement
Valheim Wikia

Yagluth je boss ve Valheim.

Popis

Yagluth je pátým bossem neboli Zatraceným ve Valheim. Je to velká kostra s vnitřní fialovou září bez spodní části těla.

Umístění

Mystické oltáře Yaglutha se nacházejí na Planinách a hráč může nalézt celkem 4. Samotný oltář vždy obklopuje 5 obrovských kamenných útvarů připomínající prsty ruky nořící se z hlubin země. Stejně jako u jiných Zatracených je možné oltáře najít náhodou nebo díky runovým kamenům zvaných Vegvísiry. Na Planinách se Vegvisír ukazující cestu k oltáři Yaglutha nachází uprostřed kamenných kruhů.

Vyvolání

Na runovém kameni uprostřed oltáře nalezne hráč nápovědu "A jeho umírající duše byla rozštěpena a rozdělena mezi všechny jeho rody". Z toho by měl hráč odvodit, že pro vyvolání Yaglutha potřebuje Totem Fulingů.png 5 Totemů Fulingů. Ty je třeba umístit na obětní misky na vrcholu oltáře.

Položením 5 Totemů Fulingů do obětních misek a interakcí [F] s mystickým oltářem hráč Yaglutha vyvolá.

Yaglutha je možné vyvolat i několikrát zároveň, ale vede to pouze k obtížnějšímu boji.

Schopnosti

Yagluth je poměrně pomalý, ale jeho útoky jsou devastující.

Při vyvolání se změní prostředí. Setmí se a i když prší přestane.

Yagluth zvedne pravý pařát a v něm se objeví malá modrá koule tou pak prudce udeří do země. Od místa dopadu se rychle začne šířit modrá tlaková vlna. Každý hráč zasažený touto vlnou utrpí 130 Úderného a 200 Terénního poškození. V zasažené oblasti chvíli zůstane hořet modrý oheň, který způsobí všem 100 Ohnivého poškození za kolo.

Yagluth zvedne levý pařát a ve chvíli kdy ho zpět spustí na zem. Začnou na pozici hráče dopadat ohnivé kameny podobné meteoritům, které při dopadu explodují. Každý zásah způsobí 40 Úderného, 140 Ohnivého a 100 Terénního poškození.

Yagluth zakloní hlavu a pak směrem k hráči začne chrlit oheň. Ve skutečnosti se nejedná o souvislý plamen, ale velkou spoustu krátkých výšlehů za sebou z nichž každý způsobí 50 Úderného, 60 Ohnivého a 100 Terénního poškození.

Strategie

Před vyvolání Yaglutha je důležitá příprava stejně jako před každým bojem s jedním ze Zatracených. Ječmenné pivo na odolnost vůči ohni je základem vítězství v tomto souboji. Stoh středních medovin na léčení a výdrž hráč také v boji ocení.

Aby se hráč v případě Smrti vyhnul dlouhému běhu je dobré si v bezpečné vzdálenosti postavit Portál nebo Postel s ohněm.

Pro vyhnutí se nepříjemnému překvapení by měl hráč vyčistit okolí oltáře od všech Fulingů. Pamatujte, že i Loxové jsou agresivní stvoření.

Pro boj s Yagluthem je nejlépe použít Mrazivé šípy. Z chladných zbraní jsou nejúčinnější Meč z černého kovu, Sekera z černého kovu a Frostner.

Před samotným bojem je důležité být dostatečně odpočatý a dobře se najíst. Kombinace Masového koláče z Loxe, Hadí polévky a Rybího wrapu (případně Krvavého pudingu) by měla hráči zajistit dostatečné zdraví i výdrž.

Pakliže hráč více spoléhá na boj z blízka měl by zvolit pro boj s Yagluthem Sílu Bonemmase. Pro hráče spoléhající spíše na luk je vhodnější Síla Eikthyra.

Ve chvíli kdy hráč Yaglutha vyvolá může mu okamžitě zasadit ránu do zad s 3x poškozením.

Všem útokům tohoto Zatraceného je lepší se vyhýbat nežli je blokovat. Pro ukrytí se před meteoritickým útokem je nejlepší se schovat za kameny tvořící okolí oltáře. Ohnivému dechu je možné se vyhnout pouhým sprintem do strany případně se ukrýt za oltář samotný a před plošným útokem modrou tlakovou vlnou by hráč neměl mít problém utéci do bezpečné vzdálenosti.

Tento Zatracený má přebíjecí dobu svých útoků, pokud Yaglutha donutíte použít všechny jeho útoky v krátkém časovém rozmezí, následně lze zaútočit na něj až 12 (čtyři sekvence) útoku mečem z černého kovu bez toho aby zaútočil (verze Valheimu 0.154.1).

V případě, že hráč potřebuje zregenerovat není těžké Yagluthovi utéct za kameny v okolí oltáře nebo je dokonce možné podkopat oltář samotný a vytvořit si tak bezpečné útočiště. To je ale velmi závislé na nadmořské výšce oltáře, protože se může stát, že je jen těsně nad úrovní spodní vody.

Po boji

Kořist

Předmět 0 1 2
Trofej Yaglutha.png Trofej Yaglutha 1
(100%)
-
(-)
-
(-)
Yagluth thing.png Yagluth thing 3
(100%)
-
(-)
-
(-)

Yagluth thing nemá v současnosti (v0.150.3) žádného využití.

Síla Zatraceného

Porážkou Yaglutha hráč získá jeho trofej. Pověšením této trofeje na obětních kamenech získá hráč Sílu Yaglutha. Tato síla se aktivuje klávesou [F] a podstatně zvýší magickou odolnost hráče.

Události

Porážkou Yaglutha se změní Příběhová událost. Fulingové, Fulingové Berserkové a Fulingové Šamani přestanou útočit na základnu hráče.

Galerie

Reference

Na této stránce byl použit překlad textu z anglické verze Wikipedie. [1]

Bytosti
Pasivní RacekJelenRybaVránaLeviatan
Agresivní KanecNeckGreylingŠedý trpaslíkŠedý trpaslík surovecŠedý trpaslík šamanTrollDuchKostlivecZatuchlé ostatkySlizOozerDraugrElitní DraugrPijaviceSurtlingPřízrakVlkDrakKamenný golemFenringMrtvolný komárLoxFulingFuling BerserkFuling ŠamanHad
Bossové EikthyrPrastarýBonemassModerYagluth
NPC HuginHaldorHalsteinÓdin