Valheim Wikia
Valheim Wikia









Moder je boss ve Valheim.

Popis

Moder je čtvrtým bossem neboli Zatraceným ve Valheim. Je to velká dračice s černými a bílými šupinami.

Umístění

V horách je možné objevit 3 její obětní oltáře. Stejně jako u jiných Zatracených je možné oltáře najít náhodou nebo díky runovým kamenům zvaných Vegvísiry. Vegvisír ukazující cestu k oltáři Moder je v horách možné objevit v ruinách kamenných věží, ovšem ne v každé ruině věže se Vegvísir nachází.

Vyvolání

Ze všech Zatracených je právě Moder nejobtížnější vyvolat. Pro její vyvolání je totiž zapotřebí dopravit k jejímu oltáři Dračí vejce.png 3 Dračí vejce. Dračí vejce je nejtěžší samostatný objekt ve hře. Jedno dračí vejce váží 200kg a je nepřenositelné portálem. Hráč s opaskem Megingjord a minimální výbavou je schopný nést nejvýše 2 vejce. To v případě samostatného hráče vyžaduje několik cest k oltáři.

Obětní oltář Moder je velký kruhový kámen s runami a výjevem, kde 4 lidské postavy nesou 3 oběti na vrchol kopce nad kterým se vznáší dva draci. Součástí oltáře jsou 3 obětní misky pro položení obětovaných dračích vajec a popravčí kámen.

Položením 3 dračích vajec do obětních misek a interakcí [F] s obětním oltářem hráč Moder vyvolá.

Moder je možné vyvolat i několikrát zároveň, ale vede to pouze k obtížnějšímu boji.

Schopnosti

V okolí Moder bude hráč mrznout i kdyby ji odlákal do jiného biomu. Teplé oblečení nebo Medovina proti mrazu je v tomto střetu nezbytná výbava.

Moder je jediný Zatracený se schopností létat a tak často přelétává z místa na místo.

Ze vzduchu chrlí ledové krystaly, které po dopadu na zem vytvoří krystalický útvar, který se po čase rozpadne. Zásah krystalem udělí 30 Bodného, 200 Mrázivého a 400 Terénního poškození.

Na zemi Moder používá 3 útoky. Jedním je seknutí křídlem, které uděluje 110 Sečného a 2000 Terénního poškození, druhým je mrazivý dech, který uděluje 200 Mrázivého a 400 Terénního poškození a třetím je kousnutí.

Moder může taky použít svůj řev a zatřást tak celou zemí. V tuto chvíli se nemůže bránit.

Strategie

Před vyvolání Moder je důležitá příprava stejně jako před každým bojem s jedním ze Zatracených. Moder obývá Hory a tak teplé oblečení nebo Medovina proti mrazu je nutnou výbavou. Stoh středních medovin na léčení a výdrž hráč také v boji ocení.

Hory jsou obecně špatně dostupný biom, aby se hráč v případě Smrti vyhnul dlouhému běhu je dobré si v bezpečné vzdálenosti postavit Portál nebo Postel s ohněm. Boj s Moder je náročný na výdrž výbavy a tak by hráč měl počítat s tím, že může potřebovat opravit svůj luk či meč.

Vyčištění okolí oltáře je v tomto boji velmi důležité. Setkání s Kamenným golemem uprostřed boje s Moder není to co by hráč chtěl.

I přesto, že je Moder slabá proti ohni je lépe použít otrávené šípy udají vyšší poškození. Pro poražení Moder jich bude hráč potřebovat několik stovek. V případě skupiny mohou hráči zvolit oba typy a zkombinovat tak poškození ohněm i jedem.

Před samotným bojem je důležité být dostatečně odpočatý a dobře se najíst. Kombinace Klobás, Tuřínové polévky a Mrkvové polévky (ideálně Hadí polévky) by měla hráči zajistit dostatečné zdraví i výdrž.

Pakliže hráč více spoléhá na boj z blízka měl by zvolit pro boj s Moder Sílu Bonemmase. Pro hráče spoléhající spíše na luk je vhodnější Síla Eikthyra.

Samotný boj s Moder lze rozdělit na dvě fáze.

V případě, že je Moder ve vzduchu nezbývá hráči nic jiného než unikat jejím útokům a střílet tolik šípů kolik jen stihne. Krystaly, které Moder chrlí poškozují terén a hráč by si měl dát dobrý pozor, aby nezapadl do díry ve skále.

Ve chvíli, kdy Moder přistane má hráč dvě možnosti. Může využít faktu, že Moder není na zemi příliš pohyblivá, držet se v bezpečné vzdálenosti a střílet šípy. Tímto způsobem je relativně jednoduché zvládnout tuto část bez ztráty životů, ale vyžaduje také velkou zásobu šípů a hráč bude potřebovat víc jak jeden luk nebo bude muset na chvíli boj přerušit a opravit svou výzbroj. Druhou možností je zvolit boj na blízko. S Vlčí zbrojí a Stříbrným štítem by pro hráče neměl být problém odolávat útokům Moder. Její útoky lze dobře předvídat a při blokování Stříbrným štítem udělují minimální poškození. Je také dobré pamatovat na fakt, že její útoky hráče odrazí a tak stát na okraji srázu není dobrý nápad.

Po boji

Kořist

Předmět 0 1 2
Trofej Moder.png Trofej Moder 1
(100%)
-
(-)
-
(-)
Dračí slza.png Dračí slza 10
(100%)
-
(-)
-
(-)


Síla Zatraceného

Porážkou Moder hráč získá její trofej. Pověšením této trofeje na obětních kamenech získá hráč Sílu Moder. Tato síla se aktivuje klávesou [F] a zajistí při plavbě vždy zadní vítr.

Události

Porážkou Moder se změní Příběhová událost. Útoky Draků na základnu hráče nahradí útoky Fulingů, Fulingů Berserků a Fulingů šamanů.

Zajímavosti

  • Moder je Valheim dračice, ale její vzhled spíše odpovídá wywerně, protože má jen dvě nohy zatímco drak má většinou čtyři. (v češtině se však toto dělení obecně nepoužívá)
  • "Moder" znamená v severských jazycích "Matka".
  • "Móðr" znamená ve staré severštině "hněv či vztek"
  • Moder je jméno dcery Lokiho v hororu britského spisovatele Adama Nevilla "The Ritual".

Poznámky

  • V herních souborech je Moder označována jako "dragonqueen" (dračí královna).

Galerie

Reference

Na této stránce byl použit překlad textu z anglické verze Wikipedie. [1]


Bytosti
Pasivní RacekJelenRybaVránaLeviatan
Agresivní KanecNeckGreylingŠedý trpaslíkŠedý trpaslík surovecŠedý trpaslík šamanTrollDuchKostlivecZatuchlé ostatkySlizOozerDraugrElitní DraugrPijaviceSurtlingPřízrakVlkDrakKamenný golemFenringMrtvolný komárLoxFulingFuling BerserkFuling ŠamanHad
Bossové EikthyrPrastarýBonemassModerYagluth
NPC HuginHaldorHalsteinÓdin