Valheim Wikia
Advertisement
Valheim Wikia

Kanec je tvor ve Valheim.

Umístění

Kance je možné objevit na Loukách a to především blízko vody a opuštěných farem. Obyčejně ve skupinách po 2-4.

Kořist

Předmět 0 1 2
Trofej Kance.png Trofej Kance 1
(15%)
1
(15%)
1
(15%)
Zbytky z kůže.png Zbytky z kůže 1
(100%)
2
(100%)
4
(100%)
Syrové maso.png Syrové maso 1
(50%)
2
(100%)
4
(100%)

Ochočování

Kance je při vynaložení určitého úsilí možné ochočit. Hráč k tomu bude potřebovat ohradu například z Kulatého plotu a potravu kterou posbírá v lese nebo sám vypěstuje to mohou být Houby (ovšem ne Žluté houby), Maliny, Borůvky, Mrkev či Tuřín. Jakmile je připravený může nalákat kance do ohrady a to buďto tak, že s kancem který se na něj snaží zaútočit vběhne dírou do ohrady a rychle ji pomocí Kladiva dostaví (je možné použít i obyčejné Dřevěné dveře a prostě za sebou zavřít) nebo použije Harpunu z hlubin a kance do ohrady dotáhne.

Jakmile je kanec v ohradě může ho začít hráč ochočovat. Jednoduše hodí do ohrady nějakou potravu a pak se musí vzdálit. Po chvíli se kanec uklidní a začne hledat potravu. Kanec se neuklidní pakliže v blízkosti ohrady je jakýkoli zdroj ohně (např. Malý táborák). Jakmile kanec najde potravu sní ji objeví se mu nad hlavou řada žlutých srdcí, což znamená pokrok v ochočování. Kance je potřeba v průběhu ochočování nakrmit několikrát.

Když se dostatečně přiblížíte ke kanci uvidíte u jeho jména v procentech jak moc je kanec ochočen. Ve chvíli, kdy hodnota dosáhne 100% se kanec stane krotkým. Celý proces ochočování zabere asi 30 minut. Poté se může hráč volně procházet ohradou a drbat kance za ušima.

Chov

Jakmile hráč ochočí dva kance může začít s jejich chovem. Ochočený kanec bez přístupu k potravě bude mít status "hladový", poté co ho hráč nakrmí se jeho status změní na "šťastný". Pakliže jsou v ohradě dva "šťastní" kanci, za čas se nad nimi objeví oblak růžových srdcí. Po čase se pak ozve zakvičení a v ohradě se objeví malé selátko. Dobře krmené selátko po chvíli vyroste do dospělého kance.

Kanci se rozmnožují pouze do doby dokud jich v okruhu 10m není více jak 5. To znamená, že celkově může mít hráč v malé ohradě nejvýše 6-7 kanců. Proto je chov nutné neustále kontrolovat a ideálně udržovat na 2-3 jedincích. Úroveň narozených selátek je závislá na úrovni rodičů. Pakliže mají rodiče shodnou úroveň bude mít tuto úroveň i selátko. V případě, že mají úroveň rozdílnou je šance 50/50, kterou úroveň selátko bude mít.

Pro zajištění potravy většího chovu kanců je nejlépe založit políčko a pěstovat Mrkev. To zajistí udržitelný zdroj potravy a hráč nebude plýtvat zdroji sbíranými v lese,

Příběh

Nápis na Runovém kameni

"Tato země drsná a divoká jest, ale ti, kdož jsou přivedeni sem jsou drsnější stále. Pociť úlevu, pocestný, v darech před tebou. Dobré dřevo a kámen, plody a květy lesa.

Hledej taktéž kance divoké, kteří zemí touto vandrují. Strach z ohně a ruky člověka mají ale mohou být naučeni ji poslouchat. Přistup tiše k ním a nech je pojíst ze zásob tvých. Kořeny země jejich potěšení jsou.
"

Poznámky

  • Existuje 15% šance, že Kanec bude mít vyšší úroveň, pakliže se nachází více jak 800 metrů od středu světa.
  • Na některých místech se kanci objeví po vytvoření světa, ale po jejich ulovení se již znovu neobjeví. V opuštěných vesnicích jsou to 1-2 kanci a v okolí kančího Runového kamene 3-10 kanců. Tito kanci mají 10% šanci na vyšší úroveň.
  • Při pohlazení ochočeného kance se objeví nápis "Kanec tě má rád". Selátka pohladit nejdou.
  • Do ohrady s kanci je možné hodit celý stoh potravy. Kanci budou ujídat potravu kousek po kousku. Nezapomeňte vedle ohrady postavit Pracovní stůl, aby potrava nezmizela.
  • Spánek nijak neurychlí ochočování kanců
  • Kanec bude mít strach pakliže bude blíž něž 6 metrů k jakémukoli zdroji ohně (Krb, Malý táborák, ...)

Galerie

Reference

Na této stránce byl použit překlad textu z anglické verze Wikipedie. [1]

Bytosti
Pasivní RacekJelenRybaVránaLeviatan
Agresivní KanecNeckGreylingŠedý trpaslíkŠedý trpaslík surovecŠedý trpaslík šamanTrollDuchKostlivecZatuchlé ostatkySlizOozerDraugrElitní DraugrPijaviceSurtlingPřízrakVlkDrakKamenný golemFenringMrtvolný komárLoxFulingFuling BerserkFuling ŠamanHad
Bossové EikthyrPrastarýBonemassModerYagluth
NPC HuginHaldorHalsteinÓdin